Szukaj nowych smaków

W zmianie nawyków żywieniowych ważne są również detale.. Małe niepozorne zmiany mają duże znaczenie. Twoje menu powinno być nie tylko zdrowe, ale przede wszystkim pyszne..

Zdrowe jedzenie nie musi być wciąż jedynie gotowanym, bezsmakowym i monotonnym jedzeniem

Nie chodzi o to, żebyś jadała wciąż te same i mdłe dania..

Ponieważ unikamy nadmiaru soli, Twoje potrawy powinny być smacznie przyprawione..

Otwórz szafkę i sprawdź jakie masz przyprawy..

W Polsce królują zestawy przypraw: pieprz, sól, gotowe jarzynki, sosy w płynie, kostki jarzynowe.

Niestety popularne również są zestawy przypraw „do wszystkiego”..

Mają wyręczać w dobieraniu odpowiednich smaków..

Jednak zawierają substancje dodatkowe E i wysokie dawki sodu (konserwant)..

Pozbądź się tych gotowych zestawów‼️‼️
Do kosza i nigdy po to więcej nie sięgaj ❌❌

Sztuka w tym aby nauczyć się stosować jednoskładnikowe przyprawy i poznawać nowe smaki, tak by posiłki nabrały nowego smaku..

Zacznijmy od dwóch przypraw, które nie są tak popularne w Polsce, ale warto się z nimi zapoznać..

– Kurkuma:

Ma charakterystyczną żółtą barwę..

Nadaje ona tym samym ciekawy kolor potrawom..

Używana jest przede wszystkim w kuchniach indyjskiej, tajskiej i arabskiej, ale znana jest na całym świecie..

Zawarte w niej kurkuminy działają przeciwzapalnie, przeciwbakteryjnie i przeciwwirusowo

Mają również właściwości przeciwnowotworowe‼️

Szczególnie dobrze działa na dolegliwości żołądkowe..

Aby kurkuma nie straciła swoich cennych właściwości należy przechowywać ją w szczelnych pojemniczkach z dala od promieni słonecznych..

Aby zwiększyć jej przyswajalność należy ją łączyć ze związkiem o nazwie piperyna, która zawarta jest w pieprzu..

Połączenie pieprzu i kurkuma to nic innego jak przyprawa curry..

Kurkuma ciekawie barwi potrawy, dlatego można ją stosować do przyprawiania:

– mięs, ryb (niweluje ich nieprzyjemny zapach)
– warzyw,
– koktajli,
– ryżu, kasz.

– Kumin

Kumin znany był już w starożytnym Egipcie..

Obecnie najbardziej popularny jest krajach basenu Morza Śródziemnego, Indiach czy krajach arabskich..

Jest bardzo intensywny w smaku i zapachu, dzięki czemu nadaje nowego aromatu potrawom..

Często wchodzi w skład przypraw typu curry..

Działa także przeciwzapalnie, pomaga w dolegliwościach jelitowych, działa moczopędnie i napotnie..

Przechowuj go w szczelnym pojemniku, z daleka od światła i wilgoci, aby nie stracił swoich właściwości..

Można go dodawać do:
– mięs, ryb, pieczeni,
– dań ze strączkami (np. cieciorką, soczewicą)
– potrawek warzywnych lub mięsnych,
– owoców,
– deserów i koktajli

Używałaś kiedyś tych przypraw?
Może już najwyższa pora zacząć!