Desery na legalu

Desery nie muszą wiązać się z poczuciem winy. Jeżeli zrobisz je z dobrych składników mogą uzupełnić brakujące witaminy i składniki mineralne.

Wypróbuj przepisy na zdrowe desery. Każdy z nich jest pełnowartościowym posiłkiem odpowiednim na II śniadanie lub podwieczorek.
Takie pyszności warto zapisać i udostępnić dla reszty świata :) Wtedy skorzystasz z nich nie razi i nie dwa.

- Mango lassi:
180 kcal (1 porcja)

mango – 1/2 sztuki [120 g] jogurt naturalny, 2% tłuszczu – 4 łyżki [80 g] miód pszczeli – 1/2 łyżeczki [7 g] wiórki kokosowe – 1 łyżeczka [3 g] sok ze świeżej cytryny – 3 łyżki [20 g] cynamon mielony – szczypta [1 g] kurkuma – szczypta [1 g]

Zmiksuj jogurt z obranym mango, miodem i przyprawami. Posyp wiórkami kokosowymi.

- Lody bananowe
112 kcal (1 porcja):

banan – ½ szt. [60 g] masło orzechowe 100%, bez soli – łyżeczka [8 g] mleko, 2% tłuszczu – 2 łyżki [40 g]

Obranego banana włóż do zamrażalnika na 1-2 godziny. Następnie włóż do miksera z resztą składników. Lekko zmiksuj i przełóż do pojemniczka i ponownie zamroź.
Podpowiedź: mleko możesz zastąpić mlekiem roślinnym lub wodą.

Sałatka z awokado z posypką z kakao
200 kcal (1 porcja):

awokado – pół sztuki [70 g] sok ze świeżej limonki – 4 łyżki [24 g] otręby pszenne – [10 g] gruszka – średnia sztuka konferencja [100 g] kakao gorzkie – ½ łyżeczki [2 g]

Pokrój awokado, gruszkę w kostkę.
Skrop sokiem, posyp otrębami i posyp kakao..
Zmiksuj wszystkie składniki. Przełóż do zamykanego pojemniczka i zamroź.

Kakao na mleku roślinnym
150 kcal (1 porcja):

kakao surowe, proszek – łyżka [10 g] kardamon – szczypta [1 g] cynamon mielony – szczypta
mleko migdałowe – szklanka [250 g] Sezam, nasiona – 1/2 łyżeczki [3 g]

Kakao, sezam przyprawy zalej podgrzanym ciepłym mlekiem.
Dobrze wymieszaj. Jak lekko przestygnie dodaj miód.

Smacznego !