JAK SIĘ ODŻYWIAĆ, ŻEBY WIDZIEĆ EFEKTY?? !!

Ile razy mówiłaś sobie od jutra zaczynam dietę? Rok 2016 zaczął się już jakiś czas temu. A Ty, czy nadal trzymasz się noworocznych postanowień? Jesteś jeszcze na diecie czy już się poddałaś?

Niezależnie czy masz na celu poprawę swojego samopoczucia, zdrowia czy chcesz po prostu zgubić kilka centymetrów, słowo dieta od razu źle Ci się kojarzy.  Bo przecież znowu trzeba będzie mniej jeść, ograniczać się, liczyć kalorie, a przede wszystkim rezygnować z tego co się lubi. To może prowadzić do frustracji i niechęci,  zmiany nawyków żywieniowych przerodzą się w koszmar.

Podstawowy błąd, jaki popełniamy, to eliminacja wielu produktów, a nawet nie jedzenie! Myślisz, że aby schudnąć trzeba mniej jeść. Takie postępowanie spowolni Twój   metabolizm, gdyż organizm będzie próbował bronić się przed niedożywieniem. Każde nowe restrykcyjne diety to dla niego ogromny wysiłek, a kolejna walka z kilogramami stanie się coraz trudniejsza. Na pewno tego doświadczyłaś nie raz.

Ale to nie koniec. Jeśli nawet ta „dieta cud” spowoduje redukcję wagi, to niestety będzie to spadek mięśni, zapasów glikogenu. Masa beztłuszczowa się zmieni, a tkanka tłuszczowa pozostanie bez zmian!! A przecież ma być na odwrót.

W konsekwencji w niedługim czasie jesteśmy narażeni na znany wszystkim efekt jo-jo. Efekt szkodliwy nie tylko ze względów zdrowotnych, ale również psychicznych. To, co zaplanowałaś, runęło w gruzach. Kolejna porażka zaliczona. To dlatego zachęcam do pożegnania się z dietami!!!

Wniosek jest prostszy niż Ci się wydaje- aby schudnąć i odzyskać formę, a przede wszystkim dobre samopoczucie, trzeba zdrowo jeść. Każda dieta musi być dopasowana do indywidualnych potrzeb człowieka. Uzależniona jest ona od wieku, płci, wagi, stylu życia, stanu zdrowia, aktywności fizycznej, pory roku, klimatu, a nawet towarzyszącego nam w danym okresie nastroju. Uważasz, że nie masz czasu na gotowanie. Skorzystaj z przepisów z naszej książki “Przepis na sukces”. Wykonanie dań nie zajmie Ci więcej jak 20 min-szybko, zdrowo, no i tanio. Tanio, bo przygotujesz sobie wszytko “na miarę”, bez potrzeby marnowania jedzenia,  z dostępnych składników.

Nie rezygnuj z jedzenia, a po prostu zmień swoje nawyki żywieniowe. Już sama eliminacja słodyczy pozwoli w ciągu roku pozbyć się dodatkowych 5kg!!!

Regularne odżywianie to nic innego jak 4-5 posiłków w ciągu dnia, nie zapominanie o śniadaniu, a także o kolacji. Fakt- nie powinno się zbytnio najadać na noc, ale jeść jak najbardziej trzeba, tylko nie później niż 2-3 h przed snem. Nie jest regułą, że ostatni posiłek powinno się zjeść o 18 !!!!! no chyba, że chodzimy spać o 20. A tak przecież nie jest. Jeśli zjesz kolację, gwarantuję, że nie będziesz zaglądać do lodówki przed spaniem. 

Regularność jedzenia w połączeniu z aktywnością fizyczną jest bardzo prostą metodą do przyspieszenia tempa metabolizmu i trwałego unormowania masy ciała. Pomiędzy posiłkami należy pić wodę mineralną, herbatę zieloną, czerwoną lub ziołową, a kawę, jeśli ciężko ci z niej zrezygnować, pij z odrobiną mleka z dodatkowymi dwiema szklankami wody.

Każda dieta zaczyna się od zmiany sposobu myślenia!! Trzeba mieć świadomość, ile czasu pracowało się na obecną sylwetkę. Jeżeli Twoje nawyki żywieniowe nie były najlepsze, to nie łudź się, że zmienią się w tydzień na diecie 1000kcal!  Tylko upór i konsekwencja mogą pomóc w realizacji zamierzonego celu i zagwarantowaniu sobie dobrego samopoczucia, zdrowia i figury do końca życia.

 

  • Jolanta Konarska

    To wszystko prawda ….

  • Callista91

    Ja co dziennie rano na czczo pije ciepla wode z sokiem z pol cytryna, z dwie ma lub 3 galazkami swiezej moet I mala lyzeczka miodu

  • Dietetyk Joanna

    Super, każdy powinien być świadomy, że jedyną drogą do super sylwetki jest zdrowe odżywianie połączone z aktywnością fizyczną a nie głodówki i inne diety cud. Dziewczyny ciężka praca i cierpliwość!