Czego nie jeść na diecie?

Częstym pytaniem padającym w kontekście zdrowego odżywiania jest „czego unikać/jakich produktów nie powinno się jeść na diecie?”

Na wstępie trzeba zaznaczyć, że istnieją różne choroby, które będą niestety wymagały od Ciebie zrezygnowania z wybranych produktów. W tym celu najlepiej poradzić się lekarza albo dietetyka.

Ale jeśli jesteś zdrowa, powiedziałabym, że w diecie powinnaś unikać przede wszystkim zero-jedynkowe podejścia na zasadzie "od poniedziałku do piątku jemy same sałatki a weekend jesteśmy tak wykończeni niesmacznym, niedostarczającym wystarczającej ilości energii czy witamin jedzeniem że rzucamy się na chipsy, lody, czekoladę, fast-foody"...

Niestety, takie podejście jest często przyczyną tego, że nie osiągamy oczekiwanych efektów.

Pamiętaj, że w zdrowym, racjonalnym podejściu do diety jest miejsce na wszystko!

Chodzi o to żeby zachować odpowiednie proporcje pomiędzy produktami takimi jak warzywa, owoce, pełnoziarniste produkty, rośliny strączkowe, ryby itd. (powinny przeważać w Twoim menu) a produktami tzw. „rekreacyjnymi” czyli takimi, które jemy dla przyjemności (ich powinno być zdecydowanie mniej).

Nie chodzi więc o to żeby przez kilka tygodni katować się zdrowymi, ale nielubianymi przez nas produktami a potem „nadrabiać”.

W zdrowym odżywianiu trzeba znaleźć równowagę.
Pomyśl sobie, że wszystko jest dla ludzi. Od czasu do czasu pozwól sobie na małe odstępstwo jeśli masz taką potrzebę. Ale rób to z umiarem!

I pamiętaj, że zdrowe odżywianie też jest smaczne! Nie daj się przekonać, że jest inaczej. Nie musisz jeść samych sałatek żeby dbać o swoje zdrowie. Szukaj, próbuj nowych smaków.

Wiedząc, że nie masz w diecie żadnych zakazów o wiele łatwiej będzie Ci trzymać się swoich postanowień.

Trzymam za Ciebie kciuki! 😊