Skomponuj posiłek idealny

W komponowaniu codziennych, urozmaiconych posiłków należy pamiętać jak ważne i niezbędne są wszystkie składniki odżywcze: białko, tłuszcze, węglowodany złożone, witaminy i składniki mineralne!!! Powinny one na dobre zagościć na Twoim talerzu.

Na co zwracać uwagę przy układaniu posiłków? Z czego mają się składać?

Oto mała podpowiedź :

♦ produkty zbożowe, których powinno zjadać się 4-6 porcji dziennie, to źródło węglowodanów złożonych, białka roślinnego, witamin z grupy B, witaminy C (ziemniaki) niektórych składników mineralnych i błonnika. Możemy tu zaliczyć produkty takie jak chleb, płatki zbożowe, owsiane, ryż, makaron, fasola, soczewica. Dostosowanie odpowiedniej ilości kalorii (60% dziennego spożycia) pochodzącej z węglowodanów w połączeniu z ćwiczeniami fizycznymi pomoże, a wręcz pozwoli na zachowanie zdrowia, chęci do działania, a jeśli jesteśmy na diecie zgubienia kilogramów.
Pamiętajmy, że aby organizm mógł spalać tłuszcz potrzebuje węglowodanów!!

♦ białko wysokowartościowe, witaminy z grupy B, witamina A, składniki mineralne, żelazo, do których należą chude mięso (drób, ryby), jaja, a także rośliny strączkowe, które oprócz białka roślinnego bogate są w węglowodany złożone i błonnik. Kolejna grupa to produkty bogate w wapń a mianowicie produkty mleczne i jego przetwory, orzechy, rośliny strączkowe.

♦ tłuszcze, jedna do dwóch porcji to niezbędne minimum ich konsumpcji w ciągu dnia. Tłuszcze zawarte są w orzechach, nasionach, oleju rzepakowym, oliwie z oliwek, siemieniu lnianym, tłustych rybach. Poprawią one  Twoją odporność, przyspieszą regenerację organizmu oraz ochronią przed chorobami serca!! Nie możemy również zapomnieć o bogactwie witamin, minerałów, błonnika i antyutleniaczy czyli o owocach i warzywach, których powinno się zjadać do 0,5kg w ciągu dnia!

Zwracaj uwagę na kalorie ukryte w sokach, słodzonych napojach, kawie (również tej z mlekiem) i tym podobnym “nic nie znaczących” przerywnikach między posiłkami. Trzymaj się tego, co ustaliłaś wcześniej. A jak dobrze zaplanujesz swoje posiłki na kolejne dni, na pewno osiągniesz szybkie rezultaty! Załóż swój dziennik fitness i działaj!!!

Dasz radę!